مزایای نوشیدن قهوه برای سلامتی

مزایای نوشیدن قهوه برای سلامتی

در این مطلب میخوانید :

مزایای نوشیدن قهوه برای سلامتی

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز مزایای زیادی برای بدن دارد و می‌تواند شما را بسیار سرحال کند و همچنین برای کبد بسیار مفید است. بسیاری از افراد روز خود را با نوشیدن قهوه شروع می‌کنند و این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. با توجه به مزایای زیاد قهوه برای سلامتی بدن تصمیم گرفتیم یک مقاله در این باره منتشر کنیم و از مزایای قهوه برای سلامتی بگوییم؛ همراه ما باشید.

1. قهوه حاوی آنتی اکسیدان است

طبق یک مطالعه، قهوه‌ حاوی بیش از 1000 ماده فعال زیستی است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد. همانطور که محققان در مجله پزشکی بریتانیا اعلام کردند، نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز خوب است. اگر از افرادی هستید که هرروز قهوه می‌نوشید باید بدانید که با این کار 15 درصد از بیماری‌های قلبی، مغزی و کبدی پیشگیری می‌کنید.

2. قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد

مصرف منظم قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. همانطور که می‌دانید بدن انسان دارای یک هورمون روده‌ای می‌باشد که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. حال گروهی از دانشمندان متوجه شده‌اند که قهوه این هورمون را تحریک می‌کند و می‌تواند از مبتلا شدن فرد به دیابت جلوگیری کند.

3. قهوه می‌تواند از پوست در برابر آسیب سلولی محافظت کند

برخی از مواد موجود در قهوه می‌توانند در برابر آسیب سلولی ناشی از اشعه UV از پوست شما محافظت کنند. این را یک مطالعه آمریکایی بزرگ نشان می‌دهد که در آن حدود نیم میلیون نفر عادت‌های غذایی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را برای ده سال ثبت کردند. به گفته محققان، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را حدود 20 درصد کاهش می‌دهد.

4. قهوه تمرکز را تقویت می‌کند

نمی‌توانید صبح‌ها درس بخوانید و یا تمرکز برای انجام کاری را ندارید؟ یا اینکه بعد ازظهر ها خسته هستید و نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهید؟ وقت یک فنجان قهوه است! زیرا قهوه باعث افزایش تمرکز می‌شود. کافئین موجود در قهوه می تواند میزان انتقال دهنده عصبی را افزایش دهد و در نتیجه فعالیت مغزی افزایش یابد.

5. قهوه برای مغز مفید است

تناسب ذهنی در سنین بالا: طبق یک مطالعه کانادایی، مصرف قهوه احتمال ابتلا به زوال عقل مانند آلزایمر یا پارکینسون را کاهش می‌دهد.

مزایای نوشیدن قهوه برای سلامتی

6. قهوه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کند

قهوه نه تنها سالم است، بلکه برای اندام شما نیز مفید است. البته به شرطی که شیر و شکر را کم مصرف کنید. کافئین متابولیسم را تحریک می‌کند و به این واقعیت کمک می‌کند که غذا با شدت بیشتری مصرف شود.

7. قهوه حاوی نیاسین است

قهوه یکی از غذاهایی است که دارای سطح بالایی از نیاسین است که به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود. این ویتامین در فرآیندهای حیاتی بدن مانند متابولیسم، تقسیم سلولی و سیستم ایمنی نقش دارد. یک فنجان قهوه حدود پنج تا ده درصد نیاز روزانه به نیاسین بزرگسالان را پوشش می‌دهد.

8. قهوه از پوسیدگی دندان محافظت می‌کند

به گفته محققان دانشگاه آنکونا، قهوه چندین ماده تشکیل دهنده باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند را از بین می‌برند. همانطور که دانشمندان در آزمایشگاه نشان داده‌اند مهمتر از همه، اسید کلروژنیک، اسید نیکوتین و تریگونلین از تشکیل پلاک‌های مضر جلوگیری می‌کنند. بنابراین قهوه می‌تواند به سلامت دندان کمک کند. البته دقت کنید نباید با شکر یا مواد قندی مصرف شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز